Als verkoper bent u onze belangrijkste klant. Wij vertegenwoordigen u, wij verkopen uw eigendom door passende kopers te vinden… Wij onderhouden onze infrastructuur waartoe wij wettelijk verplicht zijn. We hebben een kantoor in Horta. We betalen belastingen, sociale zekerheid, hebben de vereiste aansprakelijkheidsverzekeringen, volgen trainingsseminars en blijven volledig gelicenseerd.

U vindt onze vergunning hier op de website van de toezichthouder. Type gewoon ons licentienummer 12778 in en druk op zoeken.

Wij zijn ons ervan bewust dat er mensen zijn die onroerend goed verkopen zonder de vereiste vergunningen. Het is aan u als verkoper om te beslissen of u het risico wilt nemen geen verhaal te hebben als zo’n persoon u niet goed vertegenwoordigt.

Het verkoopproces verloopt als volgt:


  • Klanten ontmoeten en de verkoopsvoorwaarden bespreken
  • Inspectie van het eigendom of het land
  • Inspectie van al het papierwerk en of de verkoper wettelijk bevoegd is om het eigendom aan te bieden
  • Zo nodig voorstellen doen om ontbrekende papieren opnieuw in te dienen of om ervoor te zorgen dat alle instellingen dezelfde informatie hebben ingediend. Vaak ontbreekt er papierwerk of worden er fouten gemaakt bij het indienen. Als deze problemen niet worden opgelost, kan het huis of het land niet worden verkocht
  • Bespreek marktwaarde en vraagprijs en kom een verkoopprijs overeen
  • Ondertekenen contract waarin verkoper ons aanwijst om hem of haar te vertegenwoordigen. Dit is een wettelijke vereiste.
  • Maak foto’s, drone footage en videobeelden indien nodig om effectief te adverteren en het pand te verkopen
  • Adverteren van onroerend goed en in contact blijven met kopers om hen te voorzien van alle benodigde informatie, inclusief reizen naar de Azoren
  • Toon uw eigendom
  • Als een verkoop is overeengekomen regelen wij de notaris en/of wettelijke vertegenwoordiging om de overdracht te doen
  • Wij kunnen escrow diensten regelen voor de verkoper

Verkopers kunnen gebruik maken van andere diensten die wij aanbieden. Wij kunnen uw eigendom verkoopklaar maken door het coördineren van herstellingen, het schilderen van het object of decoratie in het algemeen om een eigendom op te laten vallen.

Door middel van een volmacht kan onze advocaat afwezige eigenaren vertegenwoordigen, zodat zij niet aanwezig hoeven te zijn bij de overdracht van onroerend goed. De advocaat houdt zo nodig aanbetalingen en eindbetalingen in escrow en draagt deze direct aan u over nadat het koopcontract is ondertekend.

Azores Properties Staff

Azores Properties personeel voor ons kantoor in Horta.

Bezoek ons in Horta en ontmoet ons persoonlijk of stuur ons een evaluatieverzoek via onderstaand formulier.

Aanvraagformulier evaluatie


Compare listings

Vergelijken